Ultimeitas / Lėkščiasvydis

Ar žinote vienintelį pasaulyje komandinį sportą be teisėjo? Jeigu ne, tai laikas sužinoti! Ultimeitas – tai greitumo, puikios technikos, bei taktinių įgūdžių reiklalaujantis smagus žaidimas su pagrindine 'fair play' (garbingas žaidimas) taisykle.

Dvi komandos žaidžia 100 X 37 metrų ploto aikštelėje. Kiekviename aikštelės gale yra įskaitinė taškų zona, kuriose komandos stengiasi pelnyti taškus. Taškas pelnomas tada, kai žaidėjas perduoda kitam savo komandos žaidėjui, esančiam varžovų taškų zonoje, diską. Jeigu perdavimą nutraukia besiginančios komandos žaidėjai, ji tampa puolančiąja. Negalima bėgti su disku rankose. Pagavus jį, reikia stengtis kuo greičiau sustoti, sustojus galima žengti žingsnius tik viena koja, kita yra atraminė ir jos negalima patraukti iš atraminio taško. Ultimeitas yra greitas žaidimas, todėl žaidėjai turi būti gero fizinio parengtumo. Žaidžiant Ultimeitą negalima stumti, blokuoti ar kitaip liesti varžovo, tam įvykus – įskaitoma pražanga. Žaidėjai aikštelėje teisėjauja patys. Ir, žinote, pačių teisėjavimas puikiai veikia netgi pasaulinio lygio varžybose. 

Ultimeitas žaidžiamas su specialiu, 175 gramus sveriančiu skraidančiu disku.

 

    VISOS TAISYKLĖS  (žr. Taisyklės)

 

 

 

Dešimt nesudėtingų ultimeito taisyklių

1. Aikštelė – keturkampis plotas su galinėmis įskaitinėmis zonomis kiekviename aikštelės gale. Aikštelės matmenys: 100 m X 37 m (dvi 18 metrų galinės įskaitinės zonos ir 64 m aikštė tarp jų).

2. Žaidimo pradžia – abi komandos stovi išsirikiavusios prieš savo galinės įskaitinės zonos liniją. Gynėjai meta diską puolėjams. Aikštelėje žaidžia 7 žaidėjai lauke ir 5 – patalpoje.

3. Taškai – kiekvieną kartą, kai puolėjai perduoda diską savo komandos nariui, esančiam varžovų įskaitinėje zonoje, pelnomas taškas. Po kiekvieno taško apsikeičiama aikštelės pusėmis ir žaidimas tęsiamas toliau.

4. Disko judėjimas – diską galima mesti bet kuria kryptimi, ją perduodant savo komandos nariui. Žaidėjui negalima eiti ar bėgti su disku rankose. Žaidėjas su disku (metikas) privalo metimą atlikti per 10 sekundžių lauke (per 8 sekundes žaidžiant pagal salės formatą). Laiką skaičiuoja gynėjas, ginantis metiką.

5. Disko perėmimas – jeigu metimas nepavyko (pvz. pateko už aikštelės ribų, palietė žemę ar grindis, buvo perimtas varžovų), tuomet gynėjai tampa puolėjais ir paėmę diską gali pradėti savo ataką.

6. Žaidėjų keitimas – keitimą galima vykdyti po kiekvieno pelnyto taško bei žaidėjui susižeidus. Keitimų skaičius neribotas.

7. Bekontaktis žaidimas – bet koks fizinis kontaktas tarp žaidėjų draudžiamas. Taip pat draudžiama pastumti, blokuoti, kišti koją ar kitokiu būdu trukdyti žaidėjui judėti. Palietus žaidėją, fiksuojamas taisyklių pažeidimas.

8. Taisyklių pažeidimai – jeigu po taisyklių pažeidimo (stūmimas, blokavimas, lietimas ir pan.) prarandamas diskas, tai žaidimą tęsia tos komandos žaidėjas, prieš kurį buvo prasižengta, nuo tos vietos, kur buvo įvykdytas pažeidimas. Jeigu žaidėjas, kaltas dėl taisyklių pažeidimo, nesutinka su tuo, žaidimas tęsiamas nuo tos vietos, iš kur buvo mestas diskas prieš taisyklių pažeidimą.

9. Pačių teisėjavimas – žaidėjai yra atsakingi už savus taisyklių pažeidimus ir klaidas. Savo tarpusavio ginčus sprendžia patys.

10. Žaidimo prasmė – Ultimeitas propaguoja sportinį teisingumą ir garbingą elgesį griežtą taisyklių laikymąsi ir tikrąjį žaidimo malonumą. Skatinamas konkuruojantis žaidimas, bet jokiu būdu ne žaidėjų pagarbos vienas kitam kaina.